Fyndat i pappas källare

Godkväll! Eller Godnatt kanske är lämpligare vid den här tidpunkten...?
Idag blev en lång dag, jag tog en långlunch och åkte ut till pappa för att lämna in bilen på service. Pappa bor 5 mil bort så det blev en massa timmar borta från jobbet mitt på dagen, vilket togs igen på kvällskvisten. Pappa var i alla fall snäll och bjöd på lunch och en tur ner i hans källare. Ni som hört talas om min far förr vet att han är en skrotamlare av stora kaliber.

Men det är inte bara skrot han gömmer där nere. Då och då snubblar man över nåt guldkorn som man får ta med sig hem. Sist var det Margarinlådan och idag fyndade jag bland annat den här kartongen!



Den innehöll hela 12 st stora gamla glasburkar! Jag diskade nabbt som attan ur hälften av burkarna och fyllde dom med diverse skafferivaror. Nu väntar vi bara på att herr Bomp ska få tummen ur och borra upp en hylla i köket så vi har nånstans att visa upp dom :)



Kommentarer
Postat av: Tina

Åh vilken skattkammare din pappa verkar sitta på! Du har det så FINT hemma. Önskar dig en fin dag. KRAM!

2012-01-17 @ 08:25:40
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: Louise

Gud att kul att göra fynd hos sin pappa. Perfekt, nu ser man både innehållet & de är supersnygga.

2012-01-17 @ 09:59:38
URL: http://stylinghouse.blogg.se/
Postat av: Hanna

En pappa med så många undangömda guldkorn skulle man haft;)! Blir super när dem kommer upp tror jag.



Kul att jag kunde göra din dag lite lättare igår, behövs ibland. Kram

2012-01-17 @ 11:58:54
URL: http://inredamedmera.wordpress.com
Postat av: Hanna

Vilket fint hem! Håller på att byta kök som oxå kommer gå i svart och vitt. Jag undrar om ni bara har målat/tapetserat den svarta väggen o i så fall hur funkar det med allt flott från spisen? Är det nån speciell tapet/färg? Eller går det bra att bara torka av! Hur som helst är det super snyggt!!///Hanna

2012-01-17 @ 15:24:36
Postat av: Emma

Så snyggt, härligt med en sån gömma hos din pappa, rena guldgruvan kan jag tänka mej:)Du har en blogaward hos mej:) Ha det bra, kram emma

2012-01-17 @ 20:28:57
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0