Julpyntet...



Tänk, det är snart november. Snart november = snart december och advent. Advent innebär julpynt och det årliga storbråket hemma hos Bompenfamiljen. Medan Herr Bomp föredrar julpynt a la 90-talet hemma hos farmor, dvs 7511 tomtar, röda gardiner, girlanger och dansande pigviner som spelar jullåtar, föredrar jag lite diskretare pynt som här ovan. Krispigt vitt, smutsgrått och naturens egna bidrag till årstiden. Jag kan till och med gilla lite röda inslag just till julen, snygga kulor i en skål, en liten tomte, röda kuddar i soffan men miljoners miljoner tomtar gör mig lite illamående...

Vi får se vem som vinner kriget i år.

Kommentarer
Postat av: Hanna - whiterainbow

Lycka till! Jag hejar på dig;-)

Svar: Tack Hanna ! =)
Linda

2012-10-24 @ 18:25:06
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: Emma

Haha samma hos oss, sambon vill ha den klassiska julpyntnigen med massor av krafs och tomtar, medans jag precis som du föredrar det enkla med små inslag av rött :-)

2012-10-24 @ 19:03:28
URL: http://scapa.blogg.se
Postat av: Bompen

Bilden du visar är inte jul för fem öre. Det skulle likväl kunna vara en alkishörna en augustidag i Bagdad =)

Svar: Du är sjuk gubben =)
Linda

2012-10-24 @ 21:58:54
Postat av: Johanna - Husliv och Gravid

Vi har samma problem hemma, mannen vill ha tomtar till tusen och ingen ordning medans jag är mer som dig..

2012-10-26 @ 22:45:09
URL: http://johannaastenvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0