En utedag

Vilken fantastiskt dag vi har haft här i södra norrland, strålande sol från en klarblå himmel hela dagen. Detta inspirerade till lite vårstädadning på baksidan. Herr Bomp rensade och städade sin "cykelverkstad"  ( läs förrådet ), smällde upp lite hyllor och fick sig ett mysigt litet krypin där han kan pyssla med cykelkedjor och valla skidor.




Själv sysselsatte jag mig med sprayflaskorna. Ett par svarta zinkkrukor som sett sina bättre dagar fick sig ett par omgångar vit färg och blev som nya. Känns onödigt att köpa nya för en halv tusen lapp när vi kan laga hemma :) Väder och vind kommer säkerligen förstöra även det vita lagret så småningom, men en sommar kanske dom klarar sig.




Även dom gamla julljusstakarna från Erikshjälpen fick sig ett ansiktslyft :)



Kommentarer
Postat av: Louise

Så FINT! Färg är så himla bra. Det blir så mycket snyggare när man målat om.

Hoppas du mår brs, kram

2012-05-06 @ 22:35:20
URL: http://stylinghouse.blogg.se/
Postat av: Hanna

Måste säga att jag älskar din blogg! Har följt den ett tag nu men varit en sån där tråkig läsare som inte komenterar, ska bli bättre på det jag lovar ;) det jag undrar är vad det är för typ av spray färg du använder och var det finns att köpa? Använder du samma typ av färg till alla material, trä som zink?

Tack för en fin blogg, kram på dig!

2012-05-07 @ 11:08:03
Postat av: Hanna - whiterainbow

Så snyggt, man kan förnya mkt med lite färg:) och ibland mkt färg;)



Allt bra annars?



Kram

2012-05-08 @ 23:21:59
URL: http://Whiterainbow.se
Postat av: Linda

Tack Louise, du är alltid så gullig!



Tusen tack Hanna! Det är kommentarer som dina som samlas i ett litet hörn i mitt hjärta och gör det så roligt att blogga!

Jag brukar köpa sprayfärgerna på Biltema, "vanlig" färg om jag ska spraya trä och billack som nu när jag skulle spraya zink. Jag vet inte om jag gör helt rätt i det men det funkar för mig :)



Och tack Hanna - whiterainbow! Det är fint här, hoppas på detsamma hos dig!



Kram till er alla tre!

2012-05-09 @ 20:55:16
URL: http://lindasnyahus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0