Sminklåda

Jag är som bekant otroligt morgontrött och kliver sällan upp mer än 30 minuter innan jag måste sticka iväg till jobbet. Det kräver dock sina förberedelser, duschning och hårtvätt sker kvällen innan, likaså klädbestämning, fikafixande och väskpackande. Allt är färdigt innan jag går och lägger mig på kvällen.
Sminka sig kan man ju dock int göra kvällen innan och därför sker det oftast halvsovande i soffan, dels för att jag är paralyserad av sömninghet och inte orkar stå, dels för att vi inte har något fönster i badrummet och därmed inget bra ljus. Mindre trevligt att sminka sig där inne och sen komma ut och se värre ut än innan jag började.

Det är däremot inte så snyggt att förvara en sminkväska under soffbordet i vardagsrummet, och ja, man kan bära ut den till badrummet varje dag men det är bara att inse att det händer inte.
Vi var därför tvungen att lösa "problemet".


En sån här har väl dom flesta hemma? Om inte så kan jag passa på att tipsa om att dom säljs för halva priset på Ikea just nu.

Jag använde kartongen vi köpte skrivaren i och klippte ur lite avskiljningsväggar som sedan tapetserades, och vips! En perfekt sminkförvaring som passar betydligt bättre in i vardagsrummet än en traditionell sminkväska!

Kommentarer
Postat av: Louise

Perfekt & hur snygg som helst!!!

Kram

2012-03-10 @ 22:53:49
URL: http://stylinghouse.blogg.se/
Postat av: PYSSELITEN

snyggt som bara den . Och vilen fin blogg tror inte jag har varit inne hos idag förut .Men känner igen tavlorna med text :) Du har massa fint somjag gilla

2012-03-11 @ 20:42:59
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Hilda

Ååh vilken smart idé! Det här tror jag att jag ska apa efter :-)

2012-03-12 @ 17:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0