Hitta dina bilder på nätet

Visst är det tråkigt när du lägger ner massor med jobb på en bild och en text, och nån annan sen snor det utan att ens så mycket som länka till källan. Har du otur upptäcker du det inte ens och får därmed ingen möjlighet att skälla ut tjuven.
Men visste ni att man kan söka dina egna bilder på Google?! Tryck bara på den lilla kameran i sökfältet, välj vilken bild du vill söka efter och vips får du upp alla sidor som innehåller din bild.



Dom flesta är ju dock helt ärliga och länkar till sina källor, som systrarna Bäckström som jag hittade till genom att prova detta! Eller om du är nyfiken på vad en växt, fågel eller kattras heter, knäpp ett kort och ladda upp så får du massor av träffar!

Kommentarer
Postat av: pysseliten

idag såg jag att jag hade dig på favoriter hemma på den ena datan jag var inne dec 2010 . Kul att jag hitta hit igen. :)

2012-03-12 @ 23:04:17
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Hilda

Smart, tack för tipset!

2012-03-13 @ 22:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0