Bröllopspresent



Idag tog vi en bilfärd tur och retur till pappas jobb för att köpa en träbit, en 30 x 200 cm lång träbit som snart ska få bli till en husnummerskylt. Den står nu grundad på altanen och bara väntar på att bli ompysslad =)

 

Hos pappa fick vi också en fantastisk bröllopspresent, en otroligt vacker och stor gammal glasflaska som nu trivs ute på altanen. I vinter får den nog fyllas med batteridrivna små ljusdioder och sprida ett fint sken inomhus.

Jag har ingen aning om hur gammal den är, var den kommer ifrån eller vad den använts till men den liknar en gigantisk apoteksflaska. Vacker är den i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Stina

Väldigt vacker!

2012-07-27 @ 12:45:31
Postat av: Anette

Brukar följa din blogg. Vad får du alla dina ideer ifrån? Flaskan får säkert en egen prägel, ska bli intressant att se!

Svar: Hej Anette! Vad roligt att du brukar kika in här! Jaa, säg det.. Jag inspireras av allt möjligt, främst kanske riktiga "Hollywood-hus". Därefter blir det en utmaning att själv försöka skapa en budgetvariant av det jag blivit sugen på =) Husnummerskylten till exempel, jag såg ett hus med en enorm emaljskylt som berättade vilket nummer huset hade. Att beställa en sån kostar allt för många kronor så det fick bli en egen målad i trä i stället =)
Linda

2012-07-28 @ 13:45:32
Postat av: Alexandra

Jättefin flaska!har sett sådan på loppisar ifrån gamla gårdar.Undrar också vilket syfte de hade.Alexandra

Svar: Ja, det hade verkligen varit intressant att veta! När pappa köpte den var den fylld med olja, men jag tvivlar väl på att det var originalsyftet...?
Linda

2012-07-29 @ 11:25:34
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0