Tisdagstemat vecka arton

Tisdagstemat denna vecka hos Fabriken är Favoritblomma/växt.
Jag är inte begåvad med speciellt gröna fingrar, kanske är det därför det i skrivande stund bara finns två levande blommor i vårt hus. Jag får lite småryck ibland och åker och köper en massa gröna växter och går verkligen in med övertygelsen att den här gången ska det bli annorlunda. Men det blir det såklart inte. Jag lessnar och dom dör.



Därför måste jag säga att trollhasslet är min favorit. Den behöver inget vatten, ingen näring, ingen kärlek och håller sig altid lika snygg.

Kommentarer
Postat av: Bompen

Trollhassel?



Bögtrassel menar du väl =)

2011-05-03 @ 23:20:47
Postat av: Lana Driagina

Trollhassel är snyggt och stiligt att ha hemma! :)

kram

Lana

2011-05-04 @ 07:06:39
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Jag har inte heller gröna fingara, men svärmorstungar lyckas äverleva hos mig.. de till och med blommar ;) Men garderobsblommor dem dödar jag! haha.. i köket har jag plastblommor :) Men någon gång kan jag köpa mig tulpaner för att jag tycker de är så snygga!



En sån där Trollhassel borde jag skaffa mig, de är snygga!



Kram

2011-05-04 @ 08:55:31
URL: http://www.whiterainbow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0