Tisdagstema - Konst

Veckans tisdagstema hos Fabriken är Konst / Vad är konst för dig

Jag kan inte säga att jag är speciellt konstintresserad om vi snackar målningar á la 1800-tal och statyer som föreställer rosa upp-och-nedvända bilar i rondeller ( som vi faktiskt har här i Gävle ). Men konst finns ju i alla dess former och färger och är så mycket mer än bara tavlor, men just detta inlägg faller ändå inom dom ramarna.

Jag har alltid varit väldigt förtjust i tavlor och har svårt att låta en tom och stilren vägg vara i fred, trots att jag tycker den är så snygg för att den är just tom. Det kliar i fingrarna och jag får lägga band på mig för att inte fylla varje lite yta. Jag kompromissar därför ofta med mig själv och låter istället ett par kvadratmeter vara proppfulla. Detta beteende började egentligen redan 2005 när jag och sambon bodde i en stor lägenhet vid Södermalms torg. Hallen i denna lägenhet var enorm, ca 15 kvm och hade därför rätt mycket väggyta att göra något roligt med. Jag åkte till ikea och köpte ett trettiotal billiga ramar, skrev ut bilder på alla vi kände och hängde upp huller om buller.
Sen dess har mitt enorma kollage förändrats och förfinats lite för varje år men hänger fortfarande med och består just nu mest av grafiska tryck och citat.




Men den mest betydelsefulla konsten är ju utan tvekan den här.





Kommentarer
Postat av: Lana Driagina

Fint med sådana tavlor! Du skulle kunna rama in sonens (har jag rätt?) konstverk också! :)

kram

Lana

2011-03-23 @ 05:41:26
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: LInda - Lindas Nya Hus

Systersonen är det :) Jag har alla hans konstverk uppställda så jag ser dom varje dag, dom betyder mycket!

Kram på dig!

2011-03-23 @ 23:16:14
URL: http://lindasnyahus.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nå vad gulligt :)

2011-03-24 @ 09:18:46
URL: http://www.form-ge.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0