Projekt storstädning och sparande

Halva huset har storstädats, samtliga kläder är tvättade och vikta, lådor och skåp är rensade. Nu återstår övervåningen samt kökets lådor som ska torkas och städas på insidan.

Vilken rolig semester va? :) Men eftersom sambon förmodligen står utan jobb i höst så är det bäst att spara alla ören vi kan, till sämre tider. Även om jag är säker på att han kommer hitta ett nytt jobb så vet man ju faktiskt aldrig, så vi förbereder oss på det värsta.



Därför är det tillfälligt slut på all shopping också. Nästan all i alla fall, Erikshjälpen är ju min favoritaffär och dom pengar man gör av med där går ju till att hjälpa familjer som har det betydligt värre än vi, så det känns väl dumt att dra in på? =)

Kommentarer
Postat av: Lana

Jag är övertygad att det kommer att lösas sig med jobbet för din sambo!

Vi har pratat hemma om att införa köpstopp fr.o.m. arbetsåret (augusti)... spara till viktiga saker som tex köket... men du har rätt! Man kan ju i alla fall shoppa på Loppis och liknande... Man kan ju hitta där så många fina saker! :)

kram

Lana

2011-07-18 @ 16:21:55
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Hanna - whiterainbow

Jag tror och hoppas det löser sig med jobb, de brukar ju oftast göra det! :-)



Skulle också behöva ha en ordentlig rensning, men i och med att vi ska flytta så skjuter jag upp de tills vi ska packa ner allt.. och det ska jag börja med i veckan så det kommer kastas mycket! och jag ska sälja en hel del möbler också!



Kram

2011-07-20 @ 10:37:07
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: Hanna

Tråkigt att behöva oroa sig och inte riktigt veta! Håller tummarna för att allt löser sig med jobbet!



Skönt att storstäda och få allt på sin plats. När vi är klara mer övervåningen blir det stor röjning av hela huset här med. Hoppas att semestern blir toppen trots allt!

/Hanna

2011-07-21 @ 09:25:53
URL: http://inredamedmera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0