Mammas dag

I går var mammas stora dag. Egentligen var den i torsdags men vi sparade alltså allt firande till igår. Vi hade under stort hemlighetsmakeri bjudit dit hennes bror, min morbror, som hon inte träffat på 9 år, vilket blir mycket lyckat och otroligt roligt! Mer överraskad än när hon öppnade ytterdörren har jag nog aldrig sett min mamma :)
Jag knäppte faktiskt inte en enda bild på hela kvällen så jag har tyvärr inga fina duknings- och matbilder att bjuda er på förutom den här som jag knäppte i förbifarten kvällen före.
Vi bjöd på kallt plock till förrätt, serrano och prosciuttoskinka, salami, ost, oliver och heta räkor på crostini. Varmrätten bestod av helstekt fläskfilé med potatisgratäng, sallad och vitlöksfrästa champinjoner, till det en fetaostcreme och rödvinssås. Efterrätten blev en vitchokladpannacotta med hallon och blåbär. Jag vill skicka ut ett stort tack alla som var med och gjorde kvällen lyckad!
Idag var det ju meningen att jag skulle åka till Södertälje och se SKK- Brynäs, men pga ännu en febersväng blev det till att stanna hemma. Jag har därför mest latat mig i soffan hela dagen vilket resulterade i en massa överskottsenergi nu på kvällskvisten och jag tog mig an skrubben. Skrubben som Gud glömde. Vi har inte kunnat komma in där på ett par månader utan har bara öppnat dörren, slängt in det man ska och snabbt som attan stängt igen, vilket resulterat i vänstra bilden nedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0