LCHF

Min käre sambo har börjat käka LCHF. För dom få som inte känner till det innebär det att man käkar sjukt mycket fett och proteiner och helt skippar kolhydraterna.
Han är bara inne på andra dagen än men är väldigt duktig och målmedveten. Idag bjöd han sig själv på pannkakor gjorda på vispgrädde, ägg och fiberhusk. Lyxigt att få vräka i sig vispgrädde en tisdag :)
Jag funderade en stund att köra med honom i en månad, men jag har kommit fram till att jag nog faktiskt inte kan leva utan frukt i en hel månad. Eller pasta. Eller bröd. Tråkigt men sant.

Kommentarer
Postat av: Bompen

Satan! Vad mätt jag blev :-)

2011-02-23 @ 12:44:16
Postat av: Cecilia

Vi käkade så i flera månader, mannen mer rättroget än jag då det är han som vill tappa i vikt. Har aldrig ätit så mycket från grunden-lagad mat och grönsaker nånsin!!! Blomkålsmos o gräddstuvad vitkål är två grundtips istället för potatis o pasta o ris...

Lycka till!

Cecilia

2011-02-23 @ 21:32:27
URL: http://enmatskedgrejer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0