Zakynthos



En otroligt skön resa med över 30 grader och inte ett enda moln på himlen på hela veckan! Vi har badat, åkt vattenrutchbanor, ätit god mat, torkat oss med rosa toapapper, flutit på luftmadrasser, köpt en massa skräp och haft det riktigt, riktigt skönt!


På fredagen vaknade vi av något form av brölande larm, det lät som när kryssningsbåtarna tutar ungefär. Ett par helikoptrar sågs i luften och helt plötsligt small det som fan bakom husen. Det fortsatte smälla och smattra ett bra tag och flera helikoptrar susade över husen. Vi fick lite panik och letade på internet och tv'n efter vad det var som hände men fann inga svar. Det lät verkligen som vi var mitt i en krigszon men alla andra verkade ta det lugn och låg kvar runt poolen. Till slut fick vi veta att ön hade nån form av hyllningsdag och att det var fyrverkerier som lät. Helikoptrarna var på väg till andra sidan bergen där det brann kraftigt.
Riktigt läskigt var det och det är inte många gånger jag längtat så mycket hem som då!

Hört på resan:

Casper: Morfar, ska du duscha i vår dusch sen?
Morfar: Nä, det behöver jag inte göra.
Casper: Jo, men du är ju så smutsig där ( pekar på morfars håriga bröst )

Casper: Mina skor heter foppatofflor, vad heter dina?
Danne: Flipflops
Casper: Det heter min kompis på dagis också.
Danne: Heter hon flipflops?
Casper: Mm, Filippa

Kissnödig Casper i vår lägenhet som var identisk med hans: Moster!! Har ni en toalett här eller?!


Kommentarer
Postat av: Yenny

Oj, läskigt det där men tur det bara var fyrverkerier då! Och ungar är ju för gulliga med sina härliga och ärliga uttryck :)) Blev inte mindre ressugen nu....

2011-09-02 @ 10:38:47
URL: http://yennyahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0