I skafferiet

Jag har alltid älskat förvaringen i köket. När jag bodde hemma följde jag alltid med mamma och handlade och när vi kom hem väntade det bästa av allt; uppackningen. Påläggen lades i små tupperware-burkar, mejeriförpackningarna ställdes i storleksordning och åt samma håll, kryddor radades upp, pasta sorterades efter form...

Bildkälla Bildkälla Bildkälla


Än idag är det jag som packar upp matkassarna. När man bygger sitt eget kök har man förmånen att själv välja hur man vill förvara sin mat. Jag ville verkligen ha ett drag-ut-skafferi i ett högskåp, tyvärr gick det inte att planera in så nu har vi skafferiet i två 80 cm lådskåp vilket också fungerar förvånansvärt bra.

I kylen förvarar vi buljongen i små märkta lådor i stället för dom färggranna förpackningarna man köper i affären. Smidigare och snyggare tycker vi =)

Kommentarer
Postat av: Yenny

Ojoj, tänk om jag kunde ha sån ordning och reda ;)

2011-08-27 @ 21:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0