Onsdag

Idag har jag vart på Erikshjälpen och Röda Korset med min bästa Åsa, hur trevligt som helst men tyvärr hittade varken hon eller jag någonting. Eller jag hittade faktiskt den perfekta teak-skänken som jag skulle vilja ha vid trappväggen i vardagsrummet, men det är inte riktigt förankrat hos sambon än... Så jag var snäll och lät bli att överraska honom :)

Eftersom vi tycker så mycket om vårt matbord så bestämde vi oss ju för att måla det när vi nu tröttnat på eken. Vi betsade det därför med svart lackbets. Tyvärr blev det alldeles för glansigt som ni ser på bilden ovan och eftersom solen lyser in genom fönstret ni ser HELA dagen gjorde det att bordet blev som en spegel. Därför har vi idag slipat det lite lätt och målat på ett lager med svart mattlack och det blev över förväntan! Helt perfekt! Det står nu och torkar, bilder kommer när det är torrt och alla tidningar är borta :)

Och vad ska det här bli då? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0