Sophora och nytrådad lampskärm





Den vackra, sköra blomman med det smått galna namnet Sophora Prostata har fått flytta hem till oss ( uttalas Sofora och inte på något annat opassande sätt ). Jag kunde verkligen inte motstå trots de ogrönaste fingrar norra halvklotet har skådat. Jag ska verkligen försöka hålla den levande, iPhonen säger till mig två gånger i veckan att ge den vatten så en liten chans har vi i alla fall. 


 



Kommer ni ihåg min nakna lampskärm som bott i vardagsrummet i snart ett år nu ? Den har lagom till hösten blivit lite mindre naken och fått ett täckande lager med snurrad tråd runt sig.

 




Nu ska jag hälla i mig en kopp kaffe och strax dra iväg till Strömvallen för ännu en allsvensk drabbning!
Hoppas ni alla får en riktigt skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skönt att du mår bättre nu.Blomman är ju jättefin,men jag vet det där med gröna fingrar ;)
Lampaskärmen blev jättefin,såg på en bomässa en gång att dom hade trätt en med fårskinn runt om.Lite sugen på att testa det/Kram!

2012-10-02 @ 06:59:18
URL: http://krighanna.blogg.se/
Postat av: Sanne

Oj vilken fin blomma!

Svar: Tack Sanne =)
Linda

2012-10-03 @ 10:09:36
Postat av: Isabelle

Otroligt snyggt! Älskar sophoran, måste nog skaffa mig en sådan jag med :-)

Kram!

Svar: Tusen tack Isabelle! =)
Linda

2012-10-03 @ 22:17:57
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se
Postat av: Camillasnyahem

Vilken fin blogg du har, helt i min smak! Fina Winnerbäckcitat och sophora, en växt som jag varit ute efter ett bra tag men aldrig hittar. :)

Ha en fin dag!

Svar: Åh, tack Camilla! Din blogg är helt fantastiskt! Kram!
Linda

2012-10-23 @ 10:12:22
URL: http://www.camillasnyahem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0