Operation: Baksida - Del 2

Nu är mina händer kolsvarta och linnet och shortsen som jag huserar i är så skitiga att det kanske inte ens är värt att försöka tvätta dom. Men nöjd och glad är jag i alla fall!



Mitt livs första stenbygge resulterade i detta lilla, lilla land. Dock måste jag nog plocka ner allt och börja om då "fulraden" kom överst så nu är dom två översta raderna lagda rakt ovanpå varandra. Jag vill ju gärna att den översta raden ska vara heltäckande ovanifrån sett, men nybörjare som jag är tänkte jag ju inte alls på det. Så antingen plockas den isär igen eller så får den bli en rad högre eller lägre.






Det finns tre små land längs husväggen som var i ett stort behov av ompyssling. Så igår grävde jag upp alla vinbärsbuskar, solrosor och klätterblommor som förgäves försökte hålla sig vid liv här. Jag slet ( bokstavligt talat ) bort den vita klättermojängen på väggen och stoppade ner lite fina tujor. Det första landet fylldes även på med vit stenkross. Tanken är att även dom andra två ska få det också, men orken att bära hem ytterligare 7 st 25 kilossäckar satte stopp för det just nu.



Kabeln som ni skymtar längs husväggen ska gömmas, nångång... :)




Detta får duga tillvidare, även om det ser lite tomt och tråkigt ut än så länge. När den riktiga sommaren kommer kanske jag blir sugen på att pyssla lite mer här, men just nu har jag fått en överdos av trädgårdsarbetet och är mer än nöjd.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Himla vad fint det blir :)

2011-04-17 @ 21:05:44
URL: http://www.whiterainbow.se
Postat av: Bompen

Du är så duktig gumman!!!!

2011-04-17 @ 21:24:54
Postat av: Mamma

Det blev jättefint, du är så duktig. Snyggt med vita stenar. :)

2011-04-17 @ 21:29:32
Postat av: Cecilia

Lägre är ett latmansförslag (från en lat:)) -jorden kommer i alla fall sjunka rejält när den packar ihop sig på 1-2 års sikt, upp till 2 decimeter, och du slipper vattna lika mycket -ju högre bädd, ju mer vattning för att hålla fukten i bädden ;) Lite vårlökar runt fötterna på de där kommer glädja dig varje år! Visst är det kul, jobbet till trots?!

Kram Cecilia

2011-04-18 @ 18:15:17
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0