Små framsteg varje dag


Hej!


Nu har jag äntligen blivit utskriven och fått komma hem på riktigt. Tyvärr blev det lite komplikationer så jag fick i onsdags sövas ner och opereras två gånger på sex timmar då en bit av den "guide-wire" som skulle leda läkarna rätt under andra operationen gått av. Det låg alltså en lös bit ståltråd och härjade runt inuti min mage. Det var inte direkt det bekvämaste jag varit med om, här snackar vi ren och skär dödslängtan. För vartenda andetag jag tog rörde sig ståltråden och skavde och nöp i organen på insidan.  





Två operationer på så kort tid tog hårt på mina lungor och jag syresatte mig själv dåligt så lite extra övervakning av monitorer och två egna fantastiska sköterskor blev nödvändigt. Därtill fick jag påbörja ännu en läkning av titthålen som nu öppnats igen.

Men nu är jag på banan igen! Läkningen går över förväntan och känslorna av att bara vilja dö ifrån eländet som fanns för bara 4 dagar sen känns nu som ett minne blott. 





Det är inte klokt vad allt stannar upp när man blir sjuk. Inte en enda önskan finns i huvudet förutom att bli bra igen, inget annat spelar någon roll. 

Jag hade aldrig klarat av det här utan min fantastiska make. Han har suttit bredvid min säng dagarna i ända och hjälpt och peppat mig på alla tänkbara sätt. 
Tack älskling ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh så skönt att du fått komma hem och att allt gått bra, har tänkt på dej! Krya på dej, massvis med kramar

Svar: Tack fina Emma! Kram!!
Linda

2012-09-24 @ 18:10:55
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Anonym

Du är värd att få må helt bra nu älskling!

2012-09-24 @ 19:04:31
Postat av: Bompen

Du är värd att få må helt bra nu älskling!

Svar: =)
Linda

2012-09-24 @ 19:05:56
Postat av: Brita

Skönt att du mår bättre! Ser fram emot fler inlägg när du är piggelin igen.
/från en som hittat hit nyligen men aldrig gjort sig känna...=)

Svar: Vad roligt att höra, tack Brita!
Linda

2012-09-24 @ 21:53:28
Postat av: Sofie

Krya på dig :) jätte fina ljuslyktor, vart kommer dom ifrån? :)

Svar: Tack Sofie! Ljuslyktorna kommer från Lagerhaus =)
Linda

2012-09-24 @ 22:44:45
Postat av: Alexandra

Men usch vad du har varit med om tråkigt.Krya på dig,stöd ifrån familj och man är den bästa läkningen.Kram alexandra

Svar: Ja, verkligen! Tack Alexandra, kram!
Linda

2012-09-25 @ 10:30:28
URL: http://alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Annica

Huvaligen vilket elände du har haft, sköt om dig och hoppas du snart är på benen igen =)

Svar: Tack Annica!
Linda

2012-09-25 @ 11:58:20
URL: http://annista.blogg.se
Postat av: Louise

Usch, förstår att du haft ont på det du beskriver. Skönt att äntligen bli av med den odrägliga smärtan. Krya på dig

Svar: Ja, verkligen! Tack snälla Louise!
Linda

2012-09-25 @ 19:46:11
URL: http://www.stylinghouse.blogg.se
Postat av: Hanna - whiterainbow

Usch, skönt å höra att du börjar vara tillbaka på banan iaf!!

Krya på dig kramar i massor

Svar: Tack Hanna! Stor kram till dig!
Linda

2012-09-27 @ 22:06:45
URL: http://whiterainbow.se
Postat av: Jessica

Vad skönt o höra att du känner dig bättre! Krya på dig nu, och hoppas du blir piggare snart =) Kram

Svar: Tack Jessica! Kram!
Linda

2012-09-28 @ 22:12:27
Postat av: Anna

Vad skönt att du blivit piggare och att du fått bra vård, trots det där med tråden. Sköt om dig och fortsätt krya på dig!
Varma kramar från Anna

Svar: Kram till dig Anna!
Linda

2012-09-29 @ 16:49:39
URL: http://tomteboanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0