Om något helt annat än inredning

Min ganska nyfunna idol Hillevi Wahl ( som förövrigt är skrämmande lik min svägerska Kicki ) skrev häromdagen en krönika i Metro som berörde mig djupt. Den får mig nästan att skämmas över att jag lägger ner så otroligt mycket av min vakna tid på så ytliga ting som möbler, färger, tidningsställ och kuddar. För att inte tala om hår, nagelllack, skor och vinterjackor...
Det finns människor som är så otroligt betydelsefulla för andra människor, människor dom inte ens känner. Och OJ vad jag avundas dom som inte gör annat än sprider sån glädje omkring sig varje dag. Även om jag nånstans inser att varje människas liv är dennes egna och varje person definerar sitt eget liv, på sitt eget sätt och med sina egna val. Alla är inte hjältar och alla kan inte heller bli hjältar. Men det finns en hel drös vardagshjältar omkring oss, Juliana Wiklund är en av dom.
Källa: Metro

Heja dig Hillevi som uppmärksammar detta!!

Kommentarer
Postat av: Lilla jag

Så vackert!

2011-09-29 @ 10:11:58
URL: http://irenev.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0