Tisdagstema - En kär pryl

Veckans tisdagstema hos Fabriken - En kär pryl

Oj vad svårt jag har haft för att bestämma mig den här veckan. Hela dagen har jag funderat fram och tillbaka, vad är min käraste pryl? Vad skulle jag rädda om huset brann? Min gamla dagbok såklart. Och mappen med mina och Dannes mail från när vi först träffades. Min nalle som jag haft sen jag föddes. Fotoalbumen. En låda med alla brev från brevvännerna som liten. Min förlovningsring.



Valet föll till slut på den här ljuslyktan. Den är gammal och sliten och kostade säkert inte mer än 20 kronor. Men Christer var noga med att poängtera att det var han som valde just den julklappen på julafton för kanske 10 år sedan. För min mamma är precis som mig, eller jag är väl som henne heter det, att köpa julklappar och presenter är något av det roligaste som finns. Och hon som jag tar nog med glädje över den sysslan från våra sambos när juletiden innfinner sig.

Christer har valt den här juklappen. Och därför är den här ljuslyktan speciell för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0