Underbara pappa

Min pappa är helt fantastisk. Han kan allt och ser en massa möjligheter i alla problem jag och Danne ständigt stöter på. Han bygger allt vi ber om och mer därtill. Han har åkt 11 mil ett tjugotal gånger under hela sommaren för att hjälpa oss i vårt bygge, och aldrig bett om en krona i bensinpengar. Han åker hit när vi inte är hemma, jobbar hela dagen och åker hem igen. För några veckor sen satte han sig i bilen på eget initiativ, körde till Gävle och fyllde hela sin lastbil med kartongerna som vi fyllt altanen med och körde iväg dom till tippen. Och det var inte några kan jag säga, högen var så stor att den började växa upp över fönstren... Han är som sagt helt fantastisk och här följer hans trappbygge!
Väggen rivs...
... och trappen blir synlig från vardagsrummet
Uppstädat
OSB-skivan på plats
Reglar
Helt inklädd
Gips på plats
Jag har påbörjat målningen
Gipset har målats och handtagsskivan har kommit på plats
Som det ser ut idag!
Det ska nog på någon typ av halkskydd på stegen då dom är ganska hala. En lampa ska upp i det höga taket och en massa foton ska klä in väggarna. Men just nu är vi toknöjda med att all lackad furu och rosa plastmatta är borta :)

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Lätt den snyggaste trappan EVER! =)

2010-10-14 @ 21:37:39
URL: http://appeliten.blogg.se/
Postat av: Louise

jättesnygg trapp!

2010-10-15 @ 08:54:38
Postat av: jennie

hej snygga trappskydd hittar du på jotex på nätet

2010-10-16 @ 20:18:17
Postat av: Anonym

Hej!

Jag undrar hur ni gjorde för att bli av med filten på trappan? Vi har samma fula furutrappa med BRUN filt på(UÄHH)och den sitter som BERG!Slipade ni bort den eller? Mvh Jenny

2010-10-23 @ 16:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0