Ett lite försenat tisdagstema

Gårdagens tisdagstema hos Fabriken var köksinredningar.
Här kommer lite bilder över vår resa i köket!
I nyköpt skick
Efter många, många timmar och ännu fler versioner blev det här den slutgiltiga planen
Väggen mellan köket och det blivande matrummet har rivits
Helt nollställt
Väggarna har gipsats, fått tapet och dom flesta köksstommarna har kommit på plats
Som det ser ut just nu.
På fredag kommer dom svarta bänkskivorna, fast jag måste säga att dom här vita, tillfälliga skivorna har vuxit i mina ögon. Pappa kommer i alla fall till helgen eller i början på nästa vecka och skär till skivorna och Danne och jag ska sätta socklar under skåpen. Vi ska också koppla in
diskmaskinen ( äntligen! ), förankra skåpen som skymtar längst ner i bild, skruva fast ugnen, bygga ihop en till stomme, fräsa ur för bänkskivan som ska sitta på väggen (!), sätta golvlister, sätta golvtrösklar, koppla in fläkten, köpa och kapa en täcksida, så ja, det finns en del kvar att göra... Det är lätt att sluta så fort köket blir funktionsdugligt och ser någolunda okej ut, så här har det sett ut i över en månad nu. Men nu jävlar ska vi sätta fart, till jul ska det ju vara färdigt! :)
Vårt kök är inte det flashigaste som finns, alla stommar, fronter, handtag, bänkskivor och diskho är från Ikea. Vitvarorna är inget som du hittar i fina Östermalmsvåningar och vi har kompromissat med vår vilja för att komma ner i ett rimligare pris. Men vårt kök är verkligen vårt, inte vårt som i Bankens, utan vårt! Och jag ställer mycket hellre in min mjölk i mitt eget kylskåp från Samsung än i ett lånat från Smeg.

Kommentarer
Postat av: Fia

Det är jättefint! Verkligen!

Var har du köpt bilden du har på skåpet under vasken? Har letat efter en sån, men inte hittat :(

2010-11-12 @ 10:35:17
URL: http://stallakarrsvagensex.blogg.se/
Postat av: Linda - Lindas Nya Hus

Tusen tack!!

Jag har klippt ut den själv i kontaktplast, men jag vet att jag har sett den nånstans att färdigköpa på nätet, minns dock tyvärr inte var...

2010-11-16 @ 21:28:58
URL: http://lindasnyahus.blogg.se/
Postat av: Fia

Okej, så duktig är nog inte jag :) Tack för svaret :)

2010-11-20 @ 20:47:46
URL: http://stallakarrsvagensex.blogg.se/
Postat av: Jonas

Oj! Vilket jobb ni gjorde. Det blev verkligen ett fint nytt kök. Ni har bara behållit fläktröret. Grattis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0